Sebastian var glad når vi slo Kristiansand.
I dag er vi alle glad for en gave på 100 000,-
Foto Svein Erik Fylkesnes

Det er ikke hver dag vi får 100 000,- i gave fra en anonym giver. Styreleder er Tor Henrik Knutsen vil selvsagt ikke røpe hvem gaven er fra annet enn at den kom som lyn fra klar himmel og at adressaten ikke tilhører håndballmiljøet.

Viking Stavanger dro i mange år med seg gammel gjeld som hadde ligget som en klump rundt foten for utvikling av klubben. Etter at klubben omsider ble gjeldfri i 2018 og i år fikk lisens i grønn kategori for andre år på rad har økonomisk forsvarlig drift ligget til grunn for driften av klubben.

Aftenbladet om saken:
https://www.aftenbladet.no/sport/i/JojOJb/viking-hk-fikk-anonym-pengegave-kom-som-lyn-fra-klar-himmel

Når coronaen slo inn ble det umiddelbart satt inn tiltak for å sikre et eventuelt bortfall av ONS inntekter, håndballskoler og andre faste dugnader. Det gjorde at kontraktsforhandlinger ble satt på vent og en rekke tiltak satt inn. Med gave på 100 000,- snart fullbooka håndballskole og 100 solgte sesongkort har klubben tatt sted i rett retning.

Situasjonen ser lysere ut enn på lang tid. Vi er fortsatt ikke i mål, men utviklingen har vært positiv
«Tor Henrik Knutsen»

Tor Henrik Knutsen

Styreleder Tor Henrik Knutsen sier dette om situasjonen:
Det har vært gledelig utvikling siste ukene både når det gjelder økonomi og sport. Vi er nøkterne optimister og akkurat nå gleder vi oss over at det arbeidet vi har lagt ned begynner å gi resultater.
Å få en gave på 100 000 fra en giver utenfor håndballfamilien varmer stort og det at noen bryr seg, og viser at de like sterkt som oss ønsker topphåndball i Stavanger, gir energi til å stå på videre.

Helgi og resten av klubben gleder oss til toppkamper i Stavanger til høsten
Foto Martin Knutsson

Vårt hovedmål har vært å få med fjorårets nøkkelspillere, det ser det nå ut til at vi i stor grad får. Det gledelig er at flere nøkkelspillere blir videre selv om de har hatt økonomisk bedre tilbud fra andre klubber.
Vi har nådd noen milepæler økonomisk, det betyr ikke at vi er der vi ønsker å være. Skal vi overleve i toppen over tid trenger vi å bli mer attraktive overfor sponsorer. Vi har fortsatt en stor jobb foran oss med å øke sponsor- og markedsinntekter som kan gi oss det økonomiske fundamentet til å ta kampen opp mot våre konkurrenter.